Sunday, September 21, 2008

Dengue Fever

Mă pricep la muzică. Nu mă pricep la motociclete, la baschet, la ştiinţe naturale, dar la muzică da. Ascult lucruri diverse, de la Palestrina la Laura Branigan, de la Wu Tang Clan la The Walkmen, de la Morphine la Codeine.
Asta aşa, ca să mă laud şi ca să arăt cât de vaste îmi sunt cunoştinţele. Ascult aproape tot, în afară de manele, pe care nu le ascult nici măcar în glumă, şi de Free Jazz, care nu îmi place (deşi înţeleg ideea).
Acum câteva ore, ascultam Radio Paradise, un post de radio din America care se poate asculta pe net, adică numai pe net.
Vezi www.radioparadise.com . Merită.
În fine, dar nu vroiam să mă laud pe mine, ci pe altcineva.
Lucru rar, dar în fine...
Ascultam, deci, Radio Paradise, când am auzit ceva foarte, foarte straniu. O formaţie, mă informa Winamp, numită Dengue Fever. Cântecul era un fel de rock, dar un fel de rock pe care nu îl ştiam, pentru că solista vocală cânta într-o limbă nouă pentru mine. Am dat un search pe google şi am aflat următoarele: Dengue Fever sunt o formaţie din Los Angeles, formată din nişte băieţi Los Angeleşteni, iar fata de la voce este din Cambodgia, şi cântă în limba ţării ei. Formaţia cântând pe primele albume doar versiuni cover ale unor piese psihedelice cambodgiene din anii 60.
Şi muzica, trebuie să spun, este căcătoare. Prin diverse mijloace, în mai puţin de două ore am făcut rost de toate cele trei albume pe care le-au scos până acum. Piesa de rezistenţă este 22 Nights, de pe albumul Dengue Fever. Căutaţi, şi veţi găsi. Dacă nu veţi găsi, căutaţi alte piese, sunt toate foarte bune.
O să vedeţi.

No comments:

Post a Comment