Sunday, February 12, 2006

Mike Tyson şi Islamul

Acum câţiva ani mă uitam într-o noapte la un meci de box: Mike Tyson cu nu mai ştiu cine. Nici nu mai ştiu cine a câştigat, şi nici nu contează. Meciul era, dacă nu mă înşel, primul meci al lui Tyson după cel în care îi muşcase urechea lui Evander Holyfield. Şi după luptă, într-un interviu dat pe ring, Tyson a zis: „All I want is to be respected, man! I want respect! Respect!”
De tărăşenia de mai sus mi-am adus aminte văzând tone de musulmani împânzind străzile Düsseldorfului, Parisului, Londrei, şi cerând respect, respect pentru ei, respect pentru religia lor. Religie în al cărui nume au fost distruşi doi zgârie-nori fără de care New York-ul a ajuns de nerecunoscut, s-a dat cu bomba la Madrid şi Londra, au fost şi sunt masacraţi mii de civili în Irak şi altundeva.
Nu că aş vedea nişte paralele. Nuuuuuu.

2 comments:

  1. Anonymous18:35

    Si ce treaba are amaratul de musulman de rand cu zgarie-norii si cu atentatele? (despre care nici macar nu se stie sigur cine le-a facut, dar asta e alta poveste...) Are si el dreptul sa-i fie respectata religia.

    ReplyDelete
  2. Cred ca dreptul la libera exprimare este mai important decat dreptul cuiva - al oricui - sa ii fie respectata religia (vezi si Constitutia Romaniei, art. 30).

    Altfel, mitropolitul ar avea voie sa imi dea in cap cu Eu et al.

    Bine, cartea nu este foarte groasa, deci nu m-ar durea prea tare, dar depinde si de forta cu care ar da in mine, unghiul din care loveste, etc.

    ReplyDelete